شنبه: 1 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

آيت‌الله مصباح يزدي: اگر اخلاص جبهه، در بازار و دانشگاه هم باشد رونق اقتصادي و علمي نيز حتمي است.

    عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به خانواده شهيد احمدي روشن گفت: اين شهادت افتخاري براي شماست، آن را قدر بدانيد، و خيلي به زرق و برق ظاهري ديگران نگاه نکنيد و اميدتان به خدا باشد. خداوند هم کمبود ايشان را جبران مي‌کند و هم به شما عزت دنيا و آخرت مي‌دهد.


    به گزارش روابط عمومی موسسه امام خمینی به نقل از پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، وي در ديدار با خانواده شهيد احمدي روشن ضمن بيان تفاوت ديدگاه انسان‌ها با خداوند در ارزش‌گذاري فعاليت‌ها گفت: خدمتي که براي مردم به قصد اطاعت خداوند انجام مي‌گيرد، دوام پيدا مي‌کند و نتيجه مي‌دهد. نبايد به سروصداها، و زرق و برق‌ها دل‌خوش‌ کرد؛ چرا که خداوند به دل‌ها و نيت‌ها نگاه مي‌کند.
    ايشان عواملي چون عشق به خدا، احساس وظيفه براي خدمت به خلق، اطاعت از پيامبر و ائمه معصومين صلوات‌الله‌عليهم‌اجمعين و جانشينان آنان را سبب برکت خداوند دانست و افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که پيروزي در سايه عده و عُده نيست و چه بسا افرادي بسيار با امکانات فراوان در کارها شکست مي‌خورند و نتيجه نمي‌گيرند.
    حضرت آيت‌الله مصباح يزدي گفت: حساب‌هايي که خداوند دارد براي ما قابل محاسبه نيست؛ ما روي کثرت و حجم کار حساب مي‌کنيم، اما خداوند به کيفيت کار و نيت افراد توجه دارد. ما از پرشمار بودن پروژه‌ها خوشحال مي‌شويم، اما خداوند اخلاص را مي‌نگرد.
    ايشان با تلاوت آياتي از قرآن کريم، به چيرگي گروهي اندک در برابر گروهي پرشمار اشاره کرد و اظهار داشت: اخلاص در کار سبب برکت و مانايي و پايايي نتيجه کار است و کارهاي ناخالص هرچند شايد چندروزي جلوه‌گري ‌کنند، اما مانند کف روي آب بعد از چندي از رونق مي‌افتند.
    حضرت آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به يکي بودن خداي جبهه و دانشگاه و بازار، بيان کرد: اگر اخلاص جبهه، در بازار و دانشگاه هم باشد رونق اقتصادي و علمي نيز حتمي است.
    ايشان با اشاره به بهره‌مندي هزاران نفر از برکات وجودي يک نفر، گفت: حدود 1300 سال قبل، دختري جوان از اولاد پيامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله در شهر قم آرميد، اما به برکت اين وجود نازنين سال‌هاست که گرفتاري‌ها و بيماري‌ها و حوائج مردم رفع مي‌شود.
    وي ادامه داد: روزي خواهيم ديد که خداوند به برکت همين جوان‌هاي مخلص، سال‌ها به ملتي هفتاد- هشتاد ميليوني آبرو و عزت مي‌دهد و آنان را متنعم مي‌کند و اين سنت خداست که براي کاري مخلصانه هر چند اندک، دريايي از رحمت را به روي مردم باز مي‌کند.
    ايشان خطاب به خانواده شهيد احمدي روشن گفت: اين شهادت افتخاري براي شماست، آن را قدر بدانيد، و خيلي به زرق و برق ظاهري ديگران نگاه نکنيد و اميدتان به خدا باشد. خداوند هم کمبود ايشان را جبران مي‌کند و هم به شما عزت دنيا و آخرت مي‌دهد.
    حضرت آيت‌الله مصباح در پايان نعمت وجود مقام معظم رهبري را نعمتي بسيار بزرگ خواند و گفت: جمع شدن اين همه فضايل در يک نفر، معجزه است. رهبري در هر موضوعي که وارد مي‌شوند ممتاز هستند؛ شعر، ادبيات، هنر، اقتصاد و حتي در مسايل نظامي نيز به تصديق کارشناسان، آراي ايشان از آراي کارکشته‌ترين فرماندهان صائب‌تر است، و از خداوند مي‌خواهيم بر فهم اين نعمت بزرگ و توفيق شکرگزاري از اين نعمت ما را ياري کند.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3849

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه