شنبه: 1 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

دروس فقه و اصول مؤسسه از 18 شهریور آغاز می شود

    به گزارش مرکز خبر و اطلاع رساني روابط عمومي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، حجت الاسلام والمسلمين حسيني کيا،‌ مدير کل آموزش مؤسسه از آغاز دروس فقه و اصول مؤسسه، همزمان با دروس حوزه علميه قم، خبر داد.

     وي خاطرنشان کرد:‌ مؤسسه با توجه به رسالت حوزوي خود، که يک نهاد حوزوي است، در حوزه علوم انساني اسلامي فعاليت مي کند و از سال 89 اقدام به برگزاري دروس فقه و اصول در اين مؤسسه نموده است.
    حجت الاسلام والمسلمين سيدجواد حسيني‌کيا با اشاره به موفقيت مؤسسه در حوزه علوم انساني، يادآور شد: همانگونه که مؤسسه در راستاي علوم انساني اسلامي به عنوان الگوي ساير مجامع علمي به شمار مي رود، سعي کرديم با استفاده از اين تجربيات آموزشي، يک نهاد فقهي حوزوي مؤثر نيز در جهت تحقق آرمان هاي ديني و اسلامي به وجود آورده و انجام وظيفه نماييم و در جهت تعالي هر چه بيشتر حوزه علميه قدم‌هايي برداريم.

              

    وي به ضرورت تقويت دروس فقه و اصول در کنار رشته هاي علوم انساني اشاره و اظهار داشت: هدف از برگزاري دروس فقه و اصول مؤسسه، علاوه بر ماهيت حوزوي مؤسسه، تربيت نيروي کارآمد متخصص حوزوي در حوزه علوم انساني است.
    مدير کل آموزشي مؤسسه اضافه کرد: تلاش مي کنيم ظرفيت هايي را فراهم کنيم که ثمرة آن تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص ايجاد کرسي هاي آزاد انديشي باشد.
    حجت الاسلام والمسلمين حسيني کيا، با اشاره به ظرفيت هاي ايجاد شده جهت برگزاري کلاس فقه و اصول، يادآور شد: طبق روال سال گذشته حدود 100 کلاس فقه و اصول برنامه ريزي شده که با توجه به حضور 1600 نفر در سال قبل، پيش بيني مي‌شود قريب به 2000 نفر اعم از دانش پژوهان و ساير طلاب حوزه علميه در اين کلاس ها حضور يابند.
    وي افزود: جهت افزايش غناي علمي و بهره‌وري بيشتر طلاب عزيز از اساتيد به‌نام حوزه علميه و مرکز مديريت نظير استاد حيدري فسايي و ديگر بزرگواران دعوت به عمل آمده است و 60٪ اين دروس در ساختمان مرکزي و 40٪ در ساختمان شماره 2(پرديسان) برگزار مي شود‌.
    وي ادامه داد: دروس خارج فقه و اصول نيز توسط حضرات آيات اراکي، کعبي،‌ مدرسي و واعظي در ساختمان مرکزي مؤسسه و ساختمان شماره 2(پرديسان) برگزار مي گردد.
    مدير کل آموزش مؤسسه با تأکيد بر رويکرد پژوهشي در برگزاري دروس فقه و اصول، خاطرنشان کرد: ‌تلاش کرديم از امکانات پژوهشي و نوآوري هاي آموزشي جهت ثمربخشي کلاس ها و شکوفايي ظرفيت هاي طلاب استفاده کنيم و زمينه را براي بهره‌مندي از فرصت علم آموزي مهيا کنيم.
    وي افزود: در همين راستا اساتيدي به عنوان مشاور پيش بيني شده تا طلاب عزيز، سوالات علمي خود را که در کلاس درس فرصت پاسخگويي آن نبوده با اين اساتيد در ميان بگذارند و پاسخ علمي خود را دريافت نمايند.
     

     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3926

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه