پنجشنبه: 6 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

سلسله همایش های فقه حکومتی

    به گزارش روابط عمومي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) همايش اول فقه حکومتي با عنوان ظرفيت هاي فقه جواهري در قلمرو فقه حکومتي هم اکنون در اين مؤسسه ‌در حال برگزاري مي باشد.
    در ابتداي اين همايش، دبير علمي همايش به بيان اهداف برگزاري اين همايش پرداخت.
    ارائه مقاله با عنوان "الزام شرعي اطاعت از قوانين موضوعه" توسط حجت الاسلام حبيب الله شعباني، بخش بعدي را به خود اختصاص داد.
    در ادامه آقاي عباسعلي مشکاتي سبزواري، مقاله خود تحت عنوان "چيستي و ضرورت نظريه پردازي در فقه حکومتي" را ارائه کرد و همچنين حجت الاسلام سيد عباس موسويان، موضوع "مباني فقهي بازار پول و سرمايه" را مورد تحليل و بررسي قرار داد.
    سخنراني آيت الله مؤمن بخش بعدي اين همايش بود که ايشان يادآور شد: اصل فقه حکومتي؛ فقه جواهري در سايه حکومت و تأثير فقه بر آن است.
    ميزگرد علمي با حضور حضرات آيات مدرسي، اراکي و کعبي، بخشي بعدي اين همايش بود که حضرات آيات تعاريف فقه حکومتي، انواع اجتهاد، محدوده فقه حکومتي و جايگاه آن را بررسي کردند.
    سخنراني علامه مصباح قسمت پاياني اين همايش مي باشد که تا دقايقي ديگر آغاز مي شود و بعد از سخنراني ايشان، به مناسب شهادت امام هادي (ع)، مداحي و نوحه سرايي برگزار مي شود.
    لازم به ذکر است فايل صوتي همايش نيز بعد از اتمام همايش در سايت hamayesh.iki.ac.ir قابل دانلود مي باشد.

     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3863

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه