پنجشنبه: 6 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

شهید مطهری موجب تحول بنیادین در جامعه اسلامی شد

    رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينکه مطهري براي اثر گذاشتن بر نسل جوان خون دل‌هاي زيادي خورد، گفت: شهيد مطهري موجب تحول بنيادين در جامعه اسلامي شد.

     


    آيت‌الله محمد تقي مصباح يزدي در مراسم بزرگداشت شهيد مطهري که در تالار اجتماعات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به اينکه شهيد مطهري انسان وارسته‌اي بود که تاثيرات عميقي بر جامعه ما گذاشت، تاکيد کرد: شهيد مطهري نقش ارزنده‌اي در ارتقاء سطح فکري و فرهنگ جامعه ايفا کرد و موجب تحول بنيادين در جامعه اسلامي شد.
    وي با اشاره به اينکه شهيد مطهري حق بزرگي بر انقلاب دارد، تصريح کرد: امام خميني(ره) فرمودند مطهري حاصل عمر من بود و کتاب‌هاي او بدون استثنا قابل استفاده است.
    رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: به دليل نقش ارزنده‌اي که مطهري در روشنگري و بيداري جامعه داشت، دشمنان انقلاب چند ماه پس از پيروزي انقلاب ايشان را هدف گلوله قرار دادند و با اين‌کار ما را از نعمت وجود ايشان محروم کردند.
    وي با اشاره به اينکه مطهري براي تاثير گذاشتن بر نسل جوان و تربيت آنها خون دل‌هاي زيادي خورد، خاطرنشان کرد: با شهادت شهيد مطهري ما از فيوضات وجود ايشان بي‌نصيب مانديم.
    آيت‌الله مصباح يزدي تصريح کرد: اگر مطهري به شهادت نرسيده بود، امروز جامعه ما بهره‌هاي فراواني از دانش و انديشه وي برده بود و البته شهادت پاداشي بود که خداوند به خاطر زحمات و تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير اين عزيز به او عنايت کرد.
    وي با بيان اينکه شهيد مطهري از ميان همه راه‌هايي که پيش‌روي او بود، زندگي پرمخاطره‌اي را در راستاي انجام تکليف الهي خود انتخاب کرد، گفت: اين انتخاب آگاهانه که در نهايت به شهادت وي منتهي شد، از آن رو بود که مطهري از مکتب اهل بيت(ع) درس گرفته بود.
    رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) افزود: وظيفه فطري و عقلي اقتضا مي‌کند قدر و منزلت چنين کسي که در ارتقاء و پيشبرد فرهنگ جامعه ما نقش بزرگي را ايفا کرده، بدانيم.
    وي دليل برگزاري مراسم بزرگداشت براي شخصيت‌هايي نظير شهيد مطهري را الگوسازي در جامعه عنوان کرد و ادامه داد:‌ ارايه الگو يکي از مهم‌ترين شيوه‌هاي تربيتي است و شهيد مطهري به بهترين شکل نقش خود را در اين زمينه ايفا کرد.
    آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به القاء شبهات، به ويژه در بين نسل جوان تاکيد کرد: پاسخ دادن و ريشه کن کردن شبهات از دل جوانان کار بسيار دشواري است، اما شهيد مطهري در اين راه احساس تکليف کرد و با حضور در محيط دانشگاه به انجام وظيفه خود در اين زمينه پرداخت.
    وي بيان ساده و روان را از ويژگي‌هاي شهيد مطهري دانست و افزود: صاحب نظران مارکسيست مي‌گفتند شهيد مطهري نظريات مارکسيستي را بهتر از آنها بيان مي‌کند، و اين مسئله، از آن رو بود که اين عالم فرهيخته شناخت کاملي نسبت به اين نظريات پيدا کرده بود تا بتواند پس از تحليل، آنها را با استدلالي قاطع رد کند.
    رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني خاطرنشان کرد: ما امروز وظيفه داريم که از شيوه برخورد شهيد مطهري با مسائل پيرامون خود درس بگيريم و نيازهاي جامعه را به خوبي شناخته و نسبت به آنها احساس مسئوليت کنيم و در راه رفع اين نيازها اهتمام لازم را داشته باشيم.

     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3840

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه