پنجشنبه: 6 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

علامه مصباح يزدي : حضرت زهرا(س) و زينب(س) بهترين الگوهاي زن مسلمان براي بشريت‌اند

    عضو خبرگان رهبري گفت: اگر همه حقائق زندگي حضرت زينب (س) براي مردم روشن شود، قطعا اثرات زيادي در رفتار آنها خواهد داشت، چرا كه فطرت انسان به زيبايي‌ها عشق مي‌ورزد

     

     

    به گزارش روابط عمومی موسسه امام خمینی به نقل از پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از اعضاي برگزار كننده كنگره حضرت زينب(س ) ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت امام محمدباقر(ع)، با اشاره به وجود عوامل تأثيرگذار در شكل گيري رفتارهاي انسان گفت: الگو پذيري و تأسي يكي از مهمترين عوامل تأثيرگذار در رفتار آدمي است.
    آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي با اشاره به اثبات تأثير الگو در رفتار‌هاي انساني درروانشناسي اجتماعي اظهار داشت: اگراز لحاظ علمي هم به اين مسأله توجه نكنيم، به بركت قرآن و تعاليم اولياي الهي تأثير الگو در رفتار انسان براي ما روشن است.
    وي با اشاره به آيات مختلفي از قرآن كريم در خصوص الگوپذيري گفت: خداوند ابراهيم(ع) را براي همه صالحان عالم، پيامبر اسلام(ص) را براي همه امت اسلامي و پيامبران پيشين را براي حضرت رسول اكرم(ص) به عنوان الگو معرفي مي‌كند و اين نشان دهنده اهميت الگو در زندگي و تكامل انسان است.
    عضو خبرگان رهبري ادامه داد: داستان حضرت سيدالشهدا(ع) در طول تاريخ براي شيعيان تأثير گذار بوده و موجب احياي ارزشها و آرمان‌ها مي‌شود.
    وي با اشاره به اينكه خداي متعال اهتمام ويژه‌اي به معرفي الگوها به مردم دارد، اظهار داشت: در قرآن كريم هم الگوهاي خوب معرفي شده و هم الگوهاي بد و جالب اين است كه در هر دو مورد، زنان را براي همه انسان‌ها به عنوان الگو معرفي كرده است.
    آيت‌الله مصباح يزدي با تأكيد بر اينكه بسياري از رفتارهاي جوانان ما (اعم از خوب و ناهنجار) از الگوها سرچشمه مي‌گيرد، ادامه داد: اگر بتوانيم الگوهاي خوب را همراه با حقايق زندگي آنان به جامعه معرفي كنيم، قطعا تأثيرات زيادي خواهد داشت.
    وي با اشاره به برخي نمونه‌ها از تأثيرگذاري حضرت امام خميني(ره) در بين مردم جهان ادامه داد: بسياري از مردم و دانشمندان از رفتار حضرت امام(ره) تأثير پذيرفته اند.
    رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، حضرت زهرا(س) و دخترش زينب(س) را بهترين الگوهاي زن مسلمان براي بشريت خواند و افزود: معرفي الگوهاي زن به جامعه توسط قرآن كريم، داراي حكمتهاي عظيمي است ومتأسفانه در كشورما با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي هنوز حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) به عنوان دو الگوي زن براي بشريت، آنگونه كه بايد به جامعه معرفي نشده اند.
    وي با بيان اينكه به بركت دفاع مقدس، حركتي براي معرفي حضرت زهرا(س) به جامعه شروع شد، ادامه داد: اما در خصوص حضرت زينب(س) آنگونه كه بايد فعاليت‌هاي لازم صورت نگرفته است.
    وي خطاب به دست اندركاران برگزاري كنگره حضرت زينب(س) ادامه داد: اين فعاليت شما، كار بسيار مناسب و به جايي است و اميد است با احياي نام و سيره زينب(س)، الگوي مناسبي براي زنان و مردان جامعه ما و جهان معرفي شود.
    عضو خبرگان رهبري ادامه داد: اگر همه حقائق زندگي حضرت زينب (س) براي مردم روشن شود، قطعا اثرات زيادي در رفتار آنها خواهد داشت، چرا كه فطرت انسان به زيبايي‌ها عشق مي‌ورزد.
    گفتني است اين ديدار سوم خردادماه در سالن تشريفات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) برگزار شد.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3864

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه